Sektor horeca w naszym kraju ciągle kojarzy się z bardzo wieloma niedociągnięciami – pod pewnymi względami do standardów zachodnich jeszcze trochę nam brakuje. Mowa w tym miejscu dokładnie o jednym z elementów branży ho-re-ca, a mianowicie o segmencie hotelarskim. Uczciwie przyznać tutaj należy, iż na przestrzeni kilku ostatnich lat wiele się w tym zakresie w Polsce zmieniło – oczywiście, z punktu widzenia klienta. Oferta hoteli jest coraz bardziej atrakcyjna, obiektów takowych jest sporo, można zatem z powodzeniem wybrać coś, co zaspokoi indywidualne upodobania w miarę możliwości finansowych, co tez jest szalenie istotną kwestią. O ile klienci mogą powiedzieć, że są właściwie z usług hotelarskich zadowoleni, o tyle sami hotelarze mają naprawdę wiele powodów do narzekań. Pominąwszy fakt, że Polska nie jest wciąż niestety krajem przyjaznym dla przedsiębiorców i przed każdym, kto rozkręca własną działalność gospodarczą piętrzą się tylko same trudności, to na dodatek hotelarze są całkowicie zgodni co do tego, że ich interesy są chronione w niedostatecznym i mało zadowalającym stopniu. A przecież branża horeca to nie tylko klienci – owszem, to z myślą o nich otwiera się hotele, prowadzi restauracje i tym podobne, ale nie tylko ich interesy liczą się tutaj. Jest też i ta druga strona – ta prowadząca działalność. W naszym kraju branżowych organizacji mających na celu reprezentowanie interesów hotelarzy jest naprawdę niewiele. Właściwie to wymienić tutaj można dwie najbardziej znane, a mianowicie Polskie Zrzeszenie Hoteli oraz Polską Izbę Hotelarstwa. Nie tylko wspominaną powyżej ochrona interesów hotelarzy organizacje te się zajmują. One również decydują między innymi o tym, w jaki sposób zakwalifikować poszczególne obiekty hotelarskie – wyznaczają zatem pod tym względem określone standardy. Dbają także o to, ażeby jakość świadczonych przez hotele usług stała na jak najwyższym poziomie. Dla porównania – na świecie takich właśnie organizacji działa zdecydowanie dużo więcej.