Kierowcy, którzy są zatrudnieni z firmach transportu drogowego wiedzą, że mogą niekiedy skorzystać z tak zwanego systemu urywanego czasu pracy kierowcy, a jego funkcjonowanie jest określone przez przepisy dotyczące czasu pracy kierowców. Oznacza to, że kierowca może robić sobie dłuższe lub krótsze przerwy wtedy, kiedy ma na to ochotę, a raczej kiedy wynika to z jego potrzeb. Byłoby to zdecydowanie bardziej rozsądne rozwiązanie niż stałe godziny,w których można mieć przerwy. Stałe godziny przerw określają, kiedy kierowca ma być zmęczony, a kiedy w dobrej formie, a przecież nie da się tego ustalić, bo kierowcy to ludzie. Urywany czas pracy obejmuje jedną przerwę trwającą kilka godzin, oczywiście oprócz tego jest jeszcze nieprzerwany jedenastogodzinny odpoczynek. Takich długich przerw nie może być jednak więcej niż jedna, co więcej, nie można poza jedną długą przerwą zrobić sobie już kolejnych, krótkich, czyli tych czterdziestopięciominutowych. Taki urywany system pracy dla kierowców jest jednak możliwy, jeśli ogólny czas trwania pracy nie jest dłuższy niż siedem godzin na dobę.