W Internecie reklamować się można na kilkanaście przeróżnych sposobów, a wśród nich istnieją sposoby mniej i bardziej opłacalne. Najbardziej popularną formą reklamowania się na stronach internetowych od lat było umieszczanie banerów reklamowych, które wyglądały zachęcająco, a dzięki czemu użytkownicy chętnie i w nie klikali i przenosili się do kolejnego serwisu. Z biegiem lat zaczęło się jednak okazywać, że reklama staje się zupełnie nie skuteczne, szczególnie jeśli rozliczana jest w ramach modelu płatności za każde tysiąc wyświetleń. Obecnie rzadko prowadzone są takie kampanie, bo zdecydowana większość rozliczana jest wyłącznie w modelu płatności za zrealizowaną akcję. Ową akcją może być kliknięcie w baner i przejście do strony docelowej, może nią również być przejście do strony docelowej i rejestracja, zapisanie się do newslettera bądź nawet zakup jakiejś usługi. Taka forma reklamy wydaje się być zdecydowanie najbardziej opłacalna z punktu widzenia klienta, który taką reklamę kupuje, nie jest to jednak pozytywne z punktu widzenia sprzedawcy reklamy, który wcześniej zarabiał o wiele więcej dzięki samym wyświetleniom. Coraz więcej reklamodawców całkowicie rezygnuje już z reklam banerowych, a wybiera reklamy kontekstowe w ramach programu Adwords. Dzięki Adwords otrzymują reklamy na serwisach bezpośrednio powiązanych tematycznie, a dodatkowo płacą wyłącznie za kliknięcie, czyli akcję, a nie za same wyświetlenia. Reklama kontekstowa doprowadziła do sytuacji, w której reklamy graficzne zaczęły schodzić zupełnie na margines. Klienci wolą reklamy dopasowane do treści. Inne formy promocji jakie wciąż są bardzo popularne i chętnie wykorzystywane przez polskie firmy to przede wszystkim rozsyłanie Malingów reklamowych do właścicieli skrzynek pocztowych udostępnianych przez polskie portale internetowe. Uważane jest to również za bardzo skuteczną formę reklamy, chociaż budzi ona wątpliwości bo przecież mało kto w ogóle czyta maila reklamowe, nie mówiąc już o klikaniu w linki,.