Jeśli nie korzystamy z narzędzi marketingowych, coraz trudniej jest odnieść sukces na poszczególnych rynkach produktów i usług. Z drugiej strony mamy coraz większe możliwości korzystania z różnych narzędzi marketingowych. Ich paleta jest coraz większa między innymi poprzez możliwość wykorzystywania narzędzi do marketingu jakie pojawiają się w Internecie. W ten sposób możemy zarówno promować naszą markę, jako całej firmy, ale również jedynie markę poszczególnych produktów. W Internecie możemy prowadzić jedynie działania marketingowe, ale możemy również prowadzić działania sprzedażowe. Klienci są w znacznie mniejszym stopniu przyzwyczajeni do reklamy jaką spotykają w sieci. Dodatkowo podczas prowadzenia kampanii reklamowej możemy używać bardziej rozbudowanych form przekazu. Bardzo popularne stają się reklamy multimedialne, jakie pozwalają na jednoczesne wykorzystanie zarówno obrazu, jak i dźwięku, czy tekstu. W ten sposób przekaz marketingowy możemy znacznie lepiej dopasować do sposobu odbierania rzeczywistości przez różnych klientów.