Pakiet biurowy jest jednym z najczęściej wykorzystywanych programów komputerowych. Swoją popularność zdobył oferując sympatyczny interfejs oraz wielką liczbę funkcji i dodatków. Ma jednak swoją wielką wadę: cenę. Zanim więc wydamy kilkaset złotych na oprogramowanie, którego możliwości prawdopodobnie nigdy nie ogarniemy i tak naprawdę większości nie potrzebujemy trzeba zadać sobie pytanie czy warto kupić. Bo jak nie Office to co? Mamy kilka możliwości. Najpoważniejszym konkurentem MS Office jest darmowy OpenOffice. Pakiet biurowy, który oferuje podobne możliwości, a jednak jest za darmo. Co więc sprawia, że ludzie decydują się na drogi, komercyjny pakiet zamiast wybrać darmowy? Pierwszym powodem jest przekonanie, że darmowe nie może być dobre. Tutaj jednak się to nie sprawdza. OpenOffice oferuje wszystkie podstawowe funkcje, które znajdziemy w pakiecie giganta z Redmont. Drugim powodem marginalnej pozycji na rynku darmowego pakietu jest interfejs. MS Office bije na głowę wszystkich konkurentów, jeżeli skupimy się na wyglądzie. Już na pierwszy rzut oka zauważamy kolosalne różnice, które sprawiają, że komercyjny produkt jest częściej wykorzystywany.