Obecnie bardzo popularną formą reklamy zwłaszcza w programach kulinarnych i paradokumentalnych jest tak zwane lokowanie produktu. Kiedyś nie była ona aż tak bardzo jak obecnie. Reklama tego rodzaju zwykle charakteryzuje się używaniem przez aktorów czy też postacie serialu produktów określonych marek. Jest to reklama na podświadomość i często ma bardzo duży wpływ na potencjalnych klientów. Reklama tego rodzaju potrafi naprawdę wpłynąć na klientów. Zwykle lokowanie produktów używane jest w stosunku do przypraw kucharskich, elementów wystroju czy też produktów bankowych. Reklama tego rodzaju jest o tyle dobra, że nie zajmuje cennego czasu antenowego a i przy okazji skuteczniej działa na podświadomość potencjalnych klientów. W ten sposób można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Zarazem poprawiamy zadowolenie oglądających, że nie muszą czekać na program jak leci reklama a dodatkowo i tak producent ma to co chciał czyli reklamę. Ta reklama naprawdę powinna być stosowana często ale jednak oczywiście z umiarem tak aby nie denerwować oglądających nakręcony przez nas program.